vrijdag 15 juli 2011

Veet wax


Wenkbrauwen. Een heel belangrijk element in je gezicht. Hoe mooier en verzorg ze zijn hoe beter je eruit ziet.
Ik gebruik zoals elke vrouw een pincet om mijn wenkbrauwen te epileren, maar sinds een paar maanden gebruik ik iets anders erbij, lees verder wat het is en hoe ik het doe..



Op Youtube had ik een video gezien van SMLx0 die ze blijkbaar heeft verwijdert voor één of ander reden :x
En in die video vertelde ze over hoe ze haar wenkbrauwen epileerde met wasstrips. Ik dacht eerst 'huh? hoe gaat ze dat doen?' Maar die video heeft gewoon mijn leven veranderd of zal ik zeggen mijn wenkbrauwen :)

Hier is een ander video waar een vrouw het proces uitlegt, ik waarschuw je, dat vrouw is vervelend, maar ik heb geen ander video gevonden over dit soort waxing.
De link: http://www.youtube.com/watch?v=0XU0cAisX-4

Dus, ik epileer mijn wenkbrauwen eerst met een wasstrip en dan de resterende haartjes met een pincet. Het is echt zo veeeeeeel beter! Als je alleen met een pincet je wenkbrauwen epileert dan heb je altijd wel van die kleine haartjes die daar nog blijven die je niet hebt gezien. Maar met wax gaat gewoon alle vervelende haartjes weg! Je kan je wenkbrauwen met verschillende dingen waxen. Maar hieronder vertel ik je wat ik jullie aanraad en wat niet.

Een paar dagen geleden was ik in de Colruyt met mijn mama en waren we boodschappen aan het doen, tot ik dit product tegen kwam:
De Veet gezichtswax.
Ik had over dit product een reclamespotje gezien, dus wou ik het zeker eens proberen!

 Het is geschikt voor wenkbrauwen en de bovenlip.
Prijs: 7,50 euro in de Colruyt
Bij andere drogisterijen is het rond de 10 euro.

Dit is wat je ziet nadat je het doosje geopend hebt.

Je hebt dus de wax, een applicatorstokje, en de 20 strips.

Je verwarmt 1 minuut lang de wax in warm water.

 Dit is mijn wenkbrauw, ongeëpileerd.
Verschrikkelijk vind ik het.
(Ik heb het speciaal laten groeien zodat ik deze blogpost kon maken.)

Je plaats de wax mbv het applicatorstokje onder je wenkbrauw.
 Hier heb ik de strip in mijn wenkbrauw-vorm geknipt en heb het op de wax gezet.

Nadat ik de strip heb uitgetrokken.
Nog altijd verschrikkelijk, de meeste haartjes zijn er nog altijd.
Toen ik dit zag was ik echt pissed off.
Ik wil altijd dat ik er snel van af ben.
En dit is echt niet afgewerkt, als ik nu met een pincet zou beginnen te epileren zou het heel lang duren.

Dus, heb ik mijn favoriete wasstrip uitgehaald.
 Dit is niet bedoeld voor het gezicht, maar voor andere plaatsen, zoals je benen, oksels, armen.
Dit kost ook rond de 10 euro.
Het gaat heeeeel lang mee, omdat je telkens 1 dun strookje knipt van deze lange strip waarvan er 20 zijn in één pakket.

Voordeel: de was is al klaar om te gebruiken, je hoeft het niet zoals het andere product eerst nog onder je wenkbrauwen te smeren.

 Ik ging dus weer aan de slag, en maakt mijn wenkbrauw-vorm in de wasstrip en plakte ik het onder mijn wenkbrauw.

 En dit is dan het resultaat. 
Zoveel beter!!

 De resterende haartjes pluk ik weg met mijn pincet, dit zijn er niet zo veel, een stuk of 5-6.

En hier dan het EINDRESULTAAT!!
- netjes geëpileerd
- ingekleurd met wenkbrauw-poeder
- concealer eronder gedaan


Zo, ik hoop dat ik jullie iets heb bijgeleerd.
Wisten jullie deze techniek al of niet?

xx

8 opmerkingen:

  1. wauw de voor en na fotos zien er goed uit!
    mooi hoorr

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wel veel spelfouten in je tekst..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. u should write in engliish :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. huh maar ik zie de waxvorm onder je wenkbrauwen het is lichter als je huidskleur..
    Hoe moet je dat dan wegdekken ? p.s. : ik mag geen make-up gebruiken dus .. ?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je doet er wat concealer op, maar als je echt geen make-up mag gebruiken is dit niet noodzakelijk.. Die witheid gaat vanzelf weg xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt echt mooie ogen. Ze zijn veel mooier zonder make up vind ik. x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De veet gezichtswax heb ik ook thuis liggen, maar het werkt echt helemaal niet. Zo'n wasstrips of pincetjes zijn toch het beste!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik vind mijn wenkbrauwen epileren erg lastig, ga dit dus zeker proberen! thankss xx

    BeantwoordenVerwijderen