zaterdag 22 oktober 2011

Visagie les 1


Dus sinds vorige week zaterdag ben ik begonnen met mijn opleiding als visagist.
Ik ga elke week per les hierover een artikel schrijven.
Deze artikel gaat over de eerste les..



Ik kwam dus in de klas aan, we zijn in totaal met 5 meisjes die de opleiding volgen. Het is bijna een privé opleiding :p We hebben eerst kennisgemaakt, en dan kregen we een boek met informatie over alles. We hebben al de materialen doorlopen; penselen, soorten blushes, soorten poeders,..
En eindelijk mochten we dan eens make-up aanbrengen op elkaar.

Basismake-up:
- eerst het gezicht reinigen
- dagcrème aanbrengen
- foundation aanbrengen
- afpoederen
- losse poeder onder het oog aanbrengen (voor fall out)
- dan het oogschaduw aanbrengen (meer uitleg hieronder)
- mascara aanbrengen
- wenkbrauwen kammen
- lip kleur aanbrengen
- losse poeder wegvegen


Het oogmake-up:



1. over heel het ooglid de lichtste kleur aanbrengen:

Ik heb de lichtste kleur uit mijn Warm palette aangebracht.


2. over heel het bewegend ooglid een middenkleur aanbrengen:


3. een donker kleur aanbrengen op 1/2 van het bewegende ooglid in een V-vorm:

Deze kleuren heb ik gebruikt.

Bruine oogschaduw: Essence 01 fabulous
Zwarte oogschaduw: Catrice 140 Captain Of The Black Pearl

Ook nog van onder tot de helft zwart oogschaduw aangebracht.

Tenslotte mascara aangebracht.

Zo, dit was wat we allemaal hebben gedaan in de eerste visagie les.

xx

2 opmerkingen: